aku tidak suka menjadi watak utama

Memang aku sering kali muncul dalam muka surat pertama..tapi itu adalah kisah lampau yang sudah menjadi sejarah..dan ianya sejarah yang tidak begitu penting ntuk dimasukkan dalam silibus buku teks sejarah. Kini menjadi watak utama tidak begitu membanggakan lagi. Cukup aku berkata yang aku tidak suka dilihat sebagai suatu formula matematik yang dapat menjadi penyelesaian sesuatu masalah. Mungkin dulu dan kini realitinya berbeza. Mungkin aku sedar dan tahu..tapi buat-buat tidak tahu.


Minggu lepas berpeluang menonton The Avengers..sudah beberapa ketika tidak menonton filem aksi sebegini. Begitu hebat hero-hero bumi ini bergandingan ntuk menyelamatkan bumi. Sepertimana yang pernah dikatakan oleh Sam Raimi, 'with great power comes great responsibility'. Sememangnya apa yang hebat bukanlah kuasa yang dimiliki tetapi keberanian ntuk memikul tanggungjawab yang telah ditakdirkan.
p/s : Andai hari esok dunia gelora, takkan aku gemuruh selagi aku ada kamu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...