Hidangan sushi yang terlampau..!!\(^_^)/

Tetibe je Mr.Stef rase cam nak makan sushi..Pastu google2 jap cari sushi yang bsehh..jumpe lak 1 spesis sushi nihh..Fulamakk..die punyer saiz 1 week punye stok ker aper..korang tengok gambar nihh pun leh agak dah..


Sushi nih dihidangkan disebuah restoran Umewaka di Anjo City yang terletak di Wilayah Aichi Jepun N leh dikatakan sebagai hidangan sushi yang terbesar di dunia iaitu mempunyai diameter sepanjang 20 cm dan berat hampir 6  kg. Leh dikatakan sume hidangan kat restoren nih disediakan dalam saiz yang 'super' cam nihh..Hidangan nihh je yang Mr.Stef sempat tengok..Ntuk meratah hidangan seperti nihh korang at least kne order 2 hari lebih awal..

Hidangan sushi nih mengandungi 24 bahan-bahan yang lazat, termasuk pelbagai ikan dan makanan laut, sayur-sayuran, beras N kemudiannya akan dibentangkan di atas sekeping  rumpai laut kering sepanjang 2 meter..Kemudian bahan2 tersebut akan digulung dengan menggunakan 1 rol yang dikenali sebagai '“Generous Roll”..'cuz mendapat gelaran  nih adalah sebab saiz rol tuhh yang gergasi gak..


N of course korang nak tau price sushi ni kann...dianggarkan harga yang ditawarkan adalah lebih kurang 15,000 yen..heh korang convert sendri la  ngan duit Malaysia..haha

p/s: kalo suke post ni sila 'like' N follow skali blog ni..tq..\(^_^)/

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...