Secretary ini dipecat oleh majikan..Mengapa..?



Dua minggu yang lalu merupakan ulang tahun kelahiran Mr.Ng yang ke-35 dan mood Mr.Ng tidak terlalu baik pada pagi itu. Mr.Ng turun untuk sarapan dengan harapan isterinya akan mengucapkan dengan penuh sukacita 'Selamat Ulang Tahun suamiku tersayang'. Waktu berlalu dan bahkan dia tidak mengucapkan selamat pagi.

Mr.Ng berpikir, ya, itulah isteri, tapi mungkin anak-anaknya akan ingat kalau hari ini aku berulang tahun. Anak-anak datang ke meja makan untuk sarapan namun mereka juga tidak mengatakan satu patah katapun. Akhirnya Mr.Ng berangkat ke bilik tidur dengan perasaan penuh kecewa dan sedih. Di pejabat, Ketika Mr.Ng masuk ke pejabat, sekertarinya, Janet, menyapa, 'Selamat pagi Boss, Selamat Ulang Tahun'. Dan akhirnya Mr.Ng merasa sedikit terubat mengetahui ada seseorang yang mengingat hari ulang tahun kelahirannya. Mr.Ng bekerja sampai tengah hari dan kemudian Janet mengetuk pintu biliknya dan berkata, 'Apakah tuan tidak menyadari bahwa hari ini begitu cerah di luar dan hari ini adalah hari ulang tahun tuan, mari kita pergi lunch, hanya kita berdua'.

Mr.Ng berkata 'Wow!, itu adalah perkataan yang luar biasa yang saya dengar hari ini, mari kita pergi'. Mereka berdua pergi lunch. Mereka tidak pergi ke tempat di mana kebiasanya lunch, tetapi pergi ke tempat yang sepi. Mereka memesan 2 gelas fresh orange dan menikmati makanan tengahari. Dalam perjalanan pulang ke pejabat, Janet berkata, 'Tuan tahu ini adalah hari yang begitu indah, kita tidak perlu kembali ke pejabat kan?' Tidak perlu, saya pikir tidak perlu jawab Mr.Ng. Lalu dia mengajak Mr.Ng untuk rehat ke apartmentnya. Setelah tiba di apartmentnya, dia berkata.

'Tuan, jika tuan tidak keberatan, saya akan pergi ke ruang tidur dan berpakaian seksi sedikit.' Tentu saja boleh, sahut Mr.Ng dengan gembira. Dia pergi ke kamar tidur dan kira-kira enam minit kemudian dia keluar membawa kek ulang tahun yang besar diiringi oleh isteri, anak-anak Mr.Ng dan sejumlah rakan kerja mereka sambil menyanyikan lagu Selamat Ulang Tahun. Mr.Ng hanya duduk terpaku di sana, Di sebuah sofa panjang, telanjang tanpa sehelai benang.

haha....Secretary yang baik....hahaha

p/s : kalo suke post ni sila 'like' , komen N follow skali blog ni..tq.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...